piątek, 30 września 2016

Dywanik z motylem

W tym miesiącu pora na coś nowego. Moje ostatnie odkrycie to latch hook. Zobaczyłam w Internecie przy okazji i postanowiłam zamówić sobie zestaw. czekałam parę tygodni i przyszedł. Zdecydowałam się na dywanik z motylkiem, który powinien wyglądać mniej więcej tak:


Przyszła przesyłka i dostałam zestaw do wykonania dywanika. W pierwszej chwili byłam trochę zawiedziona, ponieważ otrzymałam kanwę w kształcie chmurki, zamiast prostokąta. No cóż, każdemu może zdarzyć się pomyłka, zresztą nie odeślę przesyłki do Chin. Przeliczyłam wstępnie powierzchnię i po małych modyfikacjach tła powinno mi wystarczyć na wypełnienie mojej chmurki. 
Nigdy wcześniej nie miałam styczności z tą technika, ale po spróbowaniu, szybko się wciągnęłam. Szydełko dołączone do zestawu nie było złe, spokojnie można by  wykonać całą pracę przy jego użyciu. Jednak przypomniałam sobie, że mam lepsze w domu i od tego momentu praca stała się przyjemnością. 
Zbliżam się do połowy i  pomału można już dostrzec, że coś się wyłania.


I jeszcze w zbliżeniu.


Teraz już wiem, że latch hook zagości na stałe w moich ręcznych robótkach. Oparty jest na podobnym schemacie, jak haft krzyżykowy, ale wykonuje się go szydełkiem. I co najważniejsze - pozwala odpocząć oczom od drobnych elementów.

2 komentarze:

  1. Fajny blog, trochę źle się czyta ze względu na ciemną czcionkę na ciemnym tle.
    Pozdrawiam
    Kathi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. Nie widziałam do tej pory wersji na komórkę, na komputerze wszystko wygląda mi w porządku. Postaram się jakoś poprawić wersję mobilną. Zapraszam do mnie jeszcze:)

      Usuń